Friday 22 June 2012

Cilik Novela:Bab 2 (Mari Beli Biskut)






Bab 2 pula merupakan satu kisah 'Aina dan Kawan-kawannya' yang mahu berniaga menjual biskut raya kerana Aina mahu membeli baju baru tetapi baju raya lamanya masih elok , Tuan Danial iaitu ayahnya terdengar bisikan Aina itu . Tuan Danial tidak suka membazir dia marah akan anaknya itu . Tetapi Tuan Danial  lalu berkata "Sekiranya kaamu mahu juga belilah dengan menggunakan duit kamu sendiri" dia tahu Aina tidak pernah mengumpul duit . Aina menyahut kata-kata ayahnya dengan perasaan marah "Saya mana pernah ada duit selama ini  " Tuan Danial berkata sekali lagi "Kamu perlu mengumpul duit lah " kata Tuan Danial lalu meninggalkan bilik Aina , Aina berkata di dalam hati " Aku akan mengumpul duit tetapi kalau aku mahu mengumpul duit aku mesti ada sesuatu untuk dijual , aku  hanya tahu membuat roti,biskut,kek dan donat  ha....aku tahu apa yang aku nak buat !! " sejak itulah Aina cuba menjual biskut raya .


penerbit : Hayati Hanif
pengarah:Cef Pastri

2 comments: